شناسایی نقاط قوت و ضعف در جامعه ایثارگری کشور از اولویت های اساسی است

  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • شناسایی نقاط قوت و ضعف در جامعه ایثارگری کشور از اولویت های اساسی است

دکتر محمد جعفر ایرانی : شناسایی نقاط قوت و ضعف در جامعه ایثارگری کشور از اولویت های اساسی است.

دکتر محمدجعفر ایرانی به دعوت معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع مدیران ارشد ایثارگر نظام بانکی ایراد سخن کرد، ضمن مطلب فوق گفت: جامعه هدف را باید بصورت تفکیکی مورد بررسی قرار داد.

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون افزود: مهمترین وظیفه نهاد متولی امور ایثارگران فرهنگ سازی و توسعه و اشاعه فرهنگ غنی ایثارگری است تا با توسعه این فرهنگ جامعه دچار اعوجاج و اضمحلال فرهنگی نشود.
محمدجعفر ایرانی گفت: از مهمترین تکالیف بنیاد شهید پس از فرهنگ سازی و تربیت مستقیم این حوزه رسیدگی به نیازهای اساسی جامعه ایثارگری است که متاسفانه بیشتر به نیازهای فیزیولوژیکی اشاره می شود که آنها هم در حد خود قابل اعتنا و تامل است. اما در دنیا اساسی ترین نیازهای بشری که اصولا در قالب حقوق اساسی و قوانین اساسی گنجانده می شود نیازهای غیر فیزیولوژیکی است.

این حقوقدان افزود: امروزه تکثر، تعدد و بعضا تعارض قوانین در بسیاری از حوزه ها من جمله حوزه ایثارگران مانع درک درست در اجرای قوانین شده و تبدیل به یک ضدهنجار و عدم تمرکز قانونی شده است. به گمانم بهتر است بجای تقنین جدید در این حوزه، به نحوی اجرای صحیح قوانین موجود پرداخت.

ایرانی همچنین گفت: بانک توسعه تعاون بالغ بر ۲۵۰ ایثارگر اعم از آزاده، جانباز، رزمنده و فرزند شهید دارد که تمامی موارد قانونی حوزه ایثارگران در خصوص این عزیزان تحقق یافته است.
او گفت: در بحث اشتغال و منابع مرتبط با این قشر در قالب تفاهم نامه های سالانه چندین سال بعنوان پیشران ارائه خدمات در قالب عقود مختلف بوده و تلاش برای توسعه این تعامل دو طرفه در جریان است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود: ترویج فرهنگ ایثار موجب استمرار و توسعه این حوزه خواهد شد کما اینکه در بسیاری از کشورهای حتی غیردینی و مذهبی بالغ بر ۱۱۰ سال سازمانهای خدمات رسانه و فرهنگ ساز برای بازماندگان کشته شدگان و معلولین جنگهای مختلف من جمله جنگهای جهانی اول و دوم در حال فعالیت مستمر و ارائه خدمات و توسعه فرهنگ ملی مقاومت و دفاع می باشند.

محمدجعفر ایرانی در ادامه گفت: پیشنهادات سه گانه خویش را جهت امعان نظر و استحضار حاضرین جلسه تقدیم می کنم:
۱) تشکیل کمیته یا دبیرخانه دائمی مدیران ایثارگر نظام بانکی در بنیاد شهید و امور ایثارگران
۲) بهره گیری از توان بانکی با اتخاذ تصمیمات فکورانه در قالب تفاهم نامه با حوزه اقتصادی بنیاد از قبیل سازمان اقتصادی کوثر – صندوق و …
۳) تشکیل Ngo و نهاد رسمی غیر دولتی ایثارگران بانکها

شایان ذکر است در این نشست که بمنظور تجلیل از مدیران ارشد ایثارگر نظام بانکی تشکیل شده بود، آقایان سلمانی معاون وزیر اقتصاد، حجت الاسلام ثقفی مشاور ایثارگران وزارت اقتصاد، مدیران عامل و هیات مدیره های نظام بانکی و … حضور داشتند که آقایان، نجارزاده مدیرعامل بانک ملی و قیطاسی مدیرعامل بانک دی، نصراصفهانی عضو هیات مدیر بانک ملت نیز پس از سخنرانی محمدجعفر ایرانی هیئت مدیره بانک توسعه تعاون به ایراد سخن و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

نظرات کاربران
  • پاسخ
    محمدزاده
    ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

    درود خدا برایثارگران
    شما از خوبان و عقلای بانک توسعه تعاون هستید
    خداوند حافظ ونگهدارتان باشد

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.