دکتر محمدجعفر ایرانی : رونمایی کتاب «حکومت‌های تئوکراسی مبتنی بر ولایت فقیه»

  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • دکتر محمدجعفر ایرانی : رونمایی کتاب «حکومت‌های تئوکراسی مبتنی بر ولایت فقیه»
دکتر محمدجعفر ایرانی

کتاب «حکومت‌های تئوکراسی مبتنی بر ولایت فقیه» تألیف دکتر محمدجعفر ایرانی، طی مراسمی یک‌شنبه، ۱۹ شهریورماه در لرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، مراسم رونمایی از کتاب «حکومت‌های تئوکراسی مبتنی بر ولایت فقیه» ظهر امروز یک‌شنبه، ۱۹ شهریورماه با حضور نویسنده این کتاب و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از مدیران در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار شد.

این کتاب در ۱۲۰ صفحه در انتشارات خورشید هدایت قم به تازگی با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه در چهار فصل شامل فلسفه سیاسی، انواع حکومت دین، دموکراسی ارزش ـ روش، ولایت و مشروعیت، مردم و مقبولیت و زیر‌مجموعه‌هایی با عناوین انواع حکومت در آفرینش کلام اندیشمندان، حکومت دینی در فلسفه سیاسی شرق، نظام‌های سیاسی سنتی، ماهیت ولایت فقیه، کلامی یا فقهی، ضرورت تشکیل حکومت‌ دینی، دولت دینی و دولت ایدئولوژیک، نقش مردم در حکومت اسلامی، دیدگاه فقهای اسلام درباره اسلام و دموکراسی، امام خمینی(ره) احیاگر اصل ولایت فقیه در دوران معاصر، تحریم دادخواهی از قدرت‌های ناروا، مسئولیت‌های مطلقه، حکم ولی‌فقیه ملی است یا بین‌المللی، امامت انتصابی، ولایت انتخابی، ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب با عنوان امام خمینی(ره) احیاگر اصل ولایت فقیه در دوران معاصر عنوان شده است: «امام خمینی(ره) فقیه فیلسوفی است که از کسوت زهد و تقوا و پارسایی، نگاهی جدید به حکومت داشت و تقیه در تشکیل حکومت فقها را جایز نمی‌داند و جهاد و مبارزه فی‌سبیل‌الله‌اش در راستای اجرای قوانین نصوص صریح الهی منجر به تأسیس و تشکیل حکومت اسلامی مبتنی بر تفکر مترقی ولایت فقیه شد».

در آیین رونمایی از این کتاب، مصطفی اسکندری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با بیان این‌که بالاترین جایگاه یک حکومت این است که فرزند یک شهید قلم‌فرسایی کند و کتاب با موضوعات دینی تألیف کند، افزود: این از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که علاوه بر این‌که شهدا عزیزترین سرمایه وجودی خود را در راه انقلاب فدا کردند فرزند ایشان هم پیرو ولایت بوده و در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه قدم برمی‌دارند.

وی با اشاره به این‌که یکی از ویژگی‌های نظام اسلام تبعیت از ولایت فقیه است، گفت: ترویج فرهنگ ولایت‌پذیری از واجبات دین است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام عبدالرضا جمال‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد با استناد به آیات و روایات در زمینه پژوهش و تحقیق گفت: در اسلام بر تحقیق و پژوهش در زمینه دین تأکید شده است.

وی خواستار تقویت فرهنگ مطالعه کتاب‌ و کتاب‌خوانی در استان شد.

نظرات کاربران
دیدگاه خود را بیان کنید