دکتر محمدجعفر ایرانی: مسولیت مدنی بانک ها در قبال سپرده مشتریان تبیین نشده است

  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • دکتر محمدجعفر ایرانی: مسولیت مدنی بانک ها در قبال سپرده مشتریان تبیین نشده است

مدیران وهمکاران صف در بانک توسعه تعاون مهمترین عامل موفقیت هستند
محمدجعفرایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی این بانک در مشهدمقدس ضمن بررسی عملکرد بانک متبوع در سال۱۴۰۲ ، همکاران و مدیران صف را مهمترین عامل توفیق دانست و افزود: هم ترازی بانک بهمراه بهبود برخی نسبت ها در مقایسه به سنوات گذشته، نشان از ظرفیت بالای بخش تعاون اقتصاد و این بانک است

ایرانی در ادامه گفت: این شروع یک راه پرفراز و نشیب است که درصورت طراحی و تکمیل سبدمحصولات و تلاش مستمر همکاران باید شاهد دستاوردهایی فراتر از امروز بود
ایرانی در ادامه به تحلیل، واکاوی و بررسی حقوقی فقهی ماهیت سپرده ها پرداخت وگفت: قانون بانکداری بدون ربا که درسال ۶۲ بصورت موقت باید اجرا می شد تفکیک خاصی بین انواع سپرده ها ، تعیین تکلیف ماهیت حقوقی ومبنایی آنها قائل نیست
این حقوقدان افزود: سپرده ممکن است در قالب وکالت، امانت،قرض یا ودیعه باشد که نتیجه مصرف آن برای سپرده گیر متفاوت می‌شود
عضوهیات مدیره بانک گفت: مطمع نظر فقها وحقوقدانان ید ضمانی بانک در انواع سپرده ها قطعی است و بانک درصورت تخلف یا افساد سپرده به هردلیلی،طبق ماده ۱ قانون مسولیت مدنی، مسول جبران آن است

این مدیرارشد صنعت بانکداری کشور گفت: پسوند اسلامی در بانکداری به تنهایی گره گشا و تبیین کننده ماهیت درست عملیات بانکی نیست باید در عملیات سپرده گیری ومصرف،عقود اسلامی مبتنی بر غیر ربوی بودن ملاک ومناط عنل باشد
ایرانی در پایان گفت: بانکداری غیرربوی می تواند یک مدل پیشران در مکاتب اقتصادی دیگر در حوزه بانکی باشد که در واقع نیاز وضرورت امروز جامعه و تورم زدا کی تواند باشد

نظرات کاربران
دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.