دکتر محمدجعفر ایرانی: پیروزی مقاومت در جنگ ترکیبی

براساس قرائت و روایتی که از مناسبات حوزه روابط بین‌المللی داریم، امروز تلقی متفاوتی از «جنگ» نسبت به گذشته داریم. از جنگ ترکیبی سخن می‌گوییم که معطوف به ‌تمامی ابعاد نظامی، رسانه‌ای، تبلیغاتی، اقتصادی و سیاسی است. همین مسأله در فرامتن معادلات بین‌المللی و هم در متن آن تأثیر عمیقی ایجاد می‌کند.

خصلت بنیادین جنگ ترکیبی اقتضا می‌کند که ضمن رصد استراتژی‌ها و راهبردهایی که دشمنان به صورت کلان در قبال وقایع بین‌المللی اتخاذ می‌کنند، تاکتیک‌ها و جنگ روانی آنها را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. این قاعده در خصوص اقدامات وحشیانه اخیر رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه نیز صادق است. تل‌آویو با حمایت واشنگتن و اتحادیه اروپا کودک‌کشی وقیحانه‌ای را در فلسطین راه انداخته و متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی نیز با سکوت خود، مسیر استمرار این جنایت را هموار می‌سازند. در کنار این روند، مقامات رژیم اشغالگر قدس بر روی تاکتیک تصویرسازی کاذب از وقایع فلسطین متمرکز هستند. به عبارت بهتر، مسلم‌ترین جنایات صهیونیست‌ها در این جنگ ترکیبی سانسور شده و در مقابل، شاهد انواع دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای غرب علیه ساکنان نوار غزه هستیم. در اینجا متوجه اهمیت و اصالت جنگ ترکیبی با دشمن می‌شویم.
نکته دیگر، معطوف به اصالت عملیات طوفان‌الاقصی و نقش آن در بر هم زدن منظومه طراحی شده از سوی دشمن صهیونیستی است. این عملیات مصداق یک مقاومت ترکیبی در برابر جنگ ترکیبی صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. همان‌طور که منابع رسمی و تحلیلگران آنها اذعان دارند، صهیونیست‌ها دچار یک نوع غافلگیری امنیتی و میدانی و نظامی شدند.واشنگتن و تل‌آویو به طور ویژه در ابعاد رسانه‌ای و تبلیغاتی قصد دارند شکست خود را جبران کنند و این مسأله شامل تصویرسازی کاذب یا وارونه‌نمایی با هدف به حاشیه راندن واقعیت و ایجاد یک‌سری گزاره‌های کاذب برای فریب افکار عمومی جهان است. صهیونیست در تصویرگری‌هایی که به کمک رسانه‌های متعدد به نمایش می‌گذارند، سعی دارند حماس و جهاد اسلامی و به طور کل گروه‌های مقاومت را گروه‌های خشن و خارج از عرف و قواعد انسانی معرفی کنند. این در حالیست که جنگ غزه، امروز یا دیروز شروع نشده است. جنگ از سال ۱۹۴۸ و زمانی که سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها اشغال شد آغاز شده است و جنایات متعددی از جمله نسل‌کشی‌های گوناگون از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفته است. اساسا صهیونیست‌ها فلسطینی‌ها را از حق حیات و حقوق حداقلی‌شان از جمله حق بازگشت آوارگان محروم کرده‌اند. همچنین آنها اقدامات گسترده‌ای در ماه‌های اخیر برای یهودی‌سازی قدس و توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری انجام داده‌اند.
دروغ‌پردازی‌هایی که رژیم اشغالگر قدس در خصوص عملیات طوفان‌الاقصی و متعلقات آن(باهدف تحریف افکار عمومی ) صورت می‌دهد، تاثیری در روند سقوط و تباهی کودک‌کشان غزه نخواهد داشت.
آنچه مقاومت انجام می‌دهد یک واکنش مشروع برای رسیدن به حقوق حقه ملت فلسطین است‌. آزادی نزدیک است.

نظرات کاربران
دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.