ورزش؛ فرصتی برای رهایی از خشونت و عصبیت

ورزش؛ فرصتی برای رهایی از خشونت و عصبیت

دکتر محمدجعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: قطعا با ورزش می توان از خشونت و عصبیت فاصله گرفت.

محمدجعفر ایرانی ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ در آیین آغاز به کار نهمین المپیاد فرهنگی ورزشی کارکنان بانک توسعه تعاون با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم ورزش برای جامعه و نیروهای سازمانی، اظهار کرد: افتادگی، کار تیمی، شجاعت، شهامت، پوریای ولی بودن در واقع از اثرات مثبت ورزش به شمار می رود.

ایرانی همچنین گفت:اگربخواهم خلاصه خصائص فوق را در یک متن ادبی اشاره کنم مصداق وشاهدمثال این دوبیت شعراست:
پوریای ولی گفت که صیدم به کمنداست
ازهمت داود نبی بخت بلنداست
افتادگی آموز اگرطالب فیضی
هرگزنخورد آب زمینی که بلنداست

وی همچنین افزود: امروز با دنیای بی رحم و خشنی روبرو هستیم و در نقاط مختلف شاهدیم که عصبیت جای هم زیستی مسالمت آمیز وموحدانه را گرفته است وانسان درگیر این تلاطم باید به ورزش که حداقل برای دقایقی انسان را از خشونت و عصبیت دور می کند، بیشتر توجه داشته باشد.
این مدیرارشدبانکی بااین مقدمه گفت:هجوم وحشیانه،دردمنشانه وغیر انسانی رژیم صهیونیسم به مردم بی دفاع غزه وبدتر از آن بمباران بیمارستانی که کمترین قدرت دفاعی را دارد نمادی از این روحیه ی غیرانسانی و توحش گر است.

عضو هیات مدیره این بانک گفت:اگرامروز در جهان از حقوق بین المللی صحبت می شود باید قدرت بین المللی را تحت کنترل درآورد،در غیر این صورت با شرایطی مانند غزه و هشت سال جنگ تحمیلی در ایران مواجه می شویم.
این ایثارگر ۸سال دفاع مقدس گفت:جنگ نابرابر وترکیبی این روزها علیه مردم مظلوم و محاصره شده غزه یادآور جنایات ومصائبی است که علیه ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی علیه مردم مقاوم ایران صورت گرفت میباشد.

ایرانی با تاکید بر اینکه قطعا کار تیمی احساس خطر و احساس ضعف به همراه ندارد بلکه یک قدرت سالم و مفید را به همراه دارد، گفت: بالهام از حدیث نبوی که فرمودند:” المؤمن القوی، خیرٌ وأحب إلى الله من المؤمن الضعیف” هیچ گاه یک مومن ضعیف برای جامعه بشریت مفید نیست و قطعا مومن قوی و ورزشکار، قدرت مثبت و سلامت روح را به همراه خواهد داشت و بانک توسعه تعاون با برگزاری چنین المپیادهایی به دنبال تقویت کارکنان خود به لحاظ روحی و جسمی است.
در پایان ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون پیروزی در هر عرصه ای را توام با صداقت در رفتار و عمل دانست.

نظرات کاربران
  • پاسخ
    ورزشکار
    ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

    احسنت به دکتر ایرانی حامی اصیل و واقعی همکاران خصوصا ورزشکاران
    از ایشان که تمام قد درخدمت جامعه تعاونی وهمکاران ایستاده کمال تشکر دارم
    خدا کند مثل ایشان فراوان داشته باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.